News
Teleporady
04.11.2024
Standard organizacyjny teleporady
Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Charsznicy
opracowane na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U. z 2022 poz.1194)
1.Teleporada nie jest jedyną formą udzielania świadczeń w naszej jednostce.
2. Świadczenia realizowane wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem obejmujące świadczenia udzielane:
- w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady,
- podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza,pielęgniarkę lub położną, wskazanych w deklaracji wyboru,
- w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
- w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
- dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego.
3.Teleporady udzielane są przez lekarzy oraz pielęgniarki i położne w zakresie ich kompetencji.
4. Świadczenie ma się odbywać na drodze telefonicznej. Pacjent zgłasza potrzebę, a pracownik rejestracji powinien:
a) rozpoznać potrzebę zdrowotną,
b) zweryfikować możliwość udzielenia świadczenia w POZ,
c) wpisać świadczenie do terminarza przyjęć właściwego członka zespołu POZ.
d) poinformować pacjenta, na jakich zasadach odbywać się będzie teleporada.
5. Pacjent kontaktuje się z lekarzem/pielęgniarką /położną w wyznaczonym terminie wizyty. W przypadku braku kontaktu pacjenta w wyznaczonym terminie personel medyczny kontaktuje się z pacjentem. W przypadku 3 nieudanych prób kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut anulujemy teleporadę.
6. Przed udzieleniem teleporady personel medyczy potwierdza tożsamość pacjenta na podstawie danych przekazanych przez niego oraz dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru.
7. W ramach teleporady możliwe jest wystawienie elektronicznych dokumentów ( np. recepta, skierowanie, zlecenie na wyroby medyczne lub zwolnienie lekarskie), a także dokumentów wystawionych w formie papierowej, do odbioru w rejestracji.
8. Podczas teleporady lekarz/pielęgniarka/położna dokonuje oceny stanu pacjenta, ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa, czy inne świadczenie.
Rejestracja w godzinach pracy przychodni 08:00 – 18:00
Charsznica nr tel. 41 383 60 08, 502 265 783, 517 966 964
TCZYCA nr tel.41 383 72 15, 512 826 964