Logo PZOZ Charsznica

News

Teleporady

04.11.2024

Standard organizacyjny teleporady

Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Charsznicy

 

opracowane na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U. z 2022 poz.1194)

 

1.Teleporada nie jest jedyną formą udzielania świadczeń w naszej jednostce.

2. Świadczenia realizowane wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem obejmujące świadczenia udzielane:

- w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady,

- podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza,pielęgniarkę lub położną, wskazanych w deklaracji wyboru,

- w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,

- w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,

- dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego.

3.Teleporady udzielane są przez lekarzy oraz pielęgniarki i położne w zakresie ich kompetencji.

4. Świadczenie ma się odbywać na drodze telefonicznej. Pacjent zgłasza potrzebę, a pracownik rejestracji powinien:

a) rozpoznać potrzebę zdrowotną,

b) zweryfikować możliwość udzielenia świadczenia w POZ,

c) wpisać świadczenie do terminarza przyjęć właściwego członka zespołu POZ.

d) poinformować pacjenta, na jakich zasadach odbywać się będzie teleporada.

5. Pacjent kontaktuje się z lekarzem/pielęgniarką /położną w wyznaczonym terminie wizyty. W przypadku braku kontaktu pacjenta w wyznaczonym terminie personel medyczny kontaktuje się z pacjentem. W przypadku 3 nieudanych prób kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut anulujemy teleporadę.

6. Przed udzieleniem teleporady personel medyczy potwierdza tożsamość pacjenta na podstawie danych przekazanych przez niego oraz dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru.

7. W ramach teleporady możliwe jest wystawienie elektronicznych dokumentów ( np. recepta, skierowanie, zlecenie na wyroby medyczne lub zwolnienie lekarskie), a także dokumentów wystawionych w formie papierowej, do odbioru w rejestracji.

8. Podczas teleporady lekarz/pielęgniarka/położna dokonuje oceny stanu pacjenta, ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa, czy inne świadczenie.

 

Rejestracja w godzinach pracy przychodni 08:00 – 18:00

Charsznica nr tel. 41 383 60 08, 502 265 783, 517 966 964

TCZYCA nr tel.41 383 72 15, 512 826 964

Dyrektor PZOZ zaprasza

Zobacz również

wersja językowa

Kalendarz

maj 2025
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Zegar

  • :
  • :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.